Podaci iz CDS/ISIS-a prije konverzije
Ovaj katalog ne obnavlja se od 2008. godine.

Nova verzija kataloga, s ažurnim podacima o dostupnosti primjeraka , nalazi se na adresi http://koha.ffzg.hr.

Rezultati pretraživanja

Broj rezultata: 1793

1201
Autor:Baldwin, Dare A.
Naslov:Infants' ability to draw interferences about nonobvious object properties : evidence from exploratory play
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 726-728: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11209

1202
Autor:Catherwood, Di
Naslov:The robustness of infant haptic memory : Testing its capacity to withstand delay and haptic interference
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 709-710: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11206

1203
Autor:Goodwyn, Susan W.
Naslov:Symbolic gesture versus word : is there a modality advantage for onset of symbol use?
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 700-701: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11204

1204
Autor:Jusczyk, Peter W.
Naslov:Infants' preference for the predominant stress patterns of english words
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 685-687: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11202

1205
Autor:Fernald, Anne
Naslov:Approval and disapproval : infant responsivenes to vocal affect in familiar and unfamiliar languages
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 672-674: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11183

1206
Autor:Fernald, Anne
Naslov:Common themes and cultural variations in japanese and american mothers' speech to infants
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 654-656: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11182

1207
Naslov:The role of gender-related information and self-endorsement of traits in preadolescents' inferences and judgmnets
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1293-1294: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11181

1208
Autor:Renshaw, Peter D.
Naslov:Loneliness in middle childhood : concurrent and longitudinal predictors
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1283-1284: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11180

1209
Autor:Roberts, Ralph J., Jr.
Naslov:Develomental differences in giving directions : spatial frames of reference and mental rotation
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1269-1270: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11179

1210
Autor:Backscheider, Andrea G.
Naslov:Preschoolers' ability to distinguish living kinds as a function of regrowth
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1256-1257: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11178

1211
Autor:Waxman, Sandra R.
Naslov:The development of linkage between count nouns and object categories : evidence from fifteen- to twenty-one-month-old infants
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1239-1241: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11177

1212
Autor:Bauer, Patricia J.
Naslov:Increasing steps in recall of events : factors facilitating immediate and long-term memory in 13.5- and 16.5-month-old children
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1222-1223: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11176

1213
Autor:Freeseman, Laura J.
Naslov:Individual differences in infant visual attention : four-month-olds' discrimination and generalization of global and local stimulus properties
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1201-1203: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11175

1214
Autor:Turvey, M. T.
Naslov:Commentary : developmnet of perception-action systems an general principles of pattern formation
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1188-1190: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11174

1215
Autor:Adolph, Karen E.
Naslov:Crawling versus walking infants' perception of affordances for locomotion over sloping surfaces
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1173-1174: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11173

1216
Autor:Clark, Jane E.
Naslov:A longitudinal study of intralimb coordination in the firs year of independent walking : a dynamical syatems analysis
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1156-1157: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11172

1217
Autor:Goldfield, Eugene C.
Naslov:Infant bouncing : the assembly and tuning of action systems
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1141-1142: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11171

1218
Naslov:Visual guidance in infants' reaching toward suddenly displaced targets
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1126-1127: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11170

1219
Naslov:Is visually guided reaching in early infancy a myth?
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1109-1110: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11169

1220
Naslov:The transition to reaching : mapping intention and intrinsic dynamics
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1096-1098: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11168

1221
Autor:Hofsten, Claes von
Naslov:The structuring of neonatal arm movements
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1057: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11167

1222
Autor:Myklebust, Barbara M.
Naslov:Developmnet of the strech reflex in the newborn : reciprocal excitation and reflex irradiation
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1044-1045: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11166

1223
Autor:Bushnell, Emily W.
Naslov:Oscilation and complexity in early infant behavior
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1033-1035: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11165

1224
Autor:Bushnell, Emily W.
Naslov:Motor development and the mind : the potential role of motor abilities as a determinant of aspects of perceptual development
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1018-1021: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11164

1225
Autor:Zernicke, Ronald F.
Naslov:Biomechanics and developmental neuromotor control
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1001-1004: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11163

1226
Autor:Sporns, Olaf
Naslov:Solving Bernstein's problem : a proposal for the development of coordinated movement by selection
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 978-981: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11162

1227
Autor:Lockman, Jeffrey J.
Naslov:Developmental biodynamics : brian, body, behavior connections
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 958-959: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11161

1228
Autor:Arnett, Jeffrey
Naslov:Cultural bases of risk behavior : danish adolescents
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1853-1855: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11160

1229
Autor:Hardy, Denise F.
Naslov:Examing the relation of parenting to children's coping with everyday stress
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1839-1841: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11159

1230
Autor:Catron, Thomas F.
Naslov:Mothers' and children's conceptualtizations of corporal punishment
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1827-1828: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11158

1231
Autor:Chilamkurti, Chinni
Naslov:Perceptions and evaluations in child transgressions and disciplinary techniques in high- and low-risk mothers and thier children
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1812-1814: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11157

1232
Autor:Stoneman, Zolinda
Naslov:Sibling temperamnets, conflict, warmth, and role asymmetry
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1798-1800: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11156

1233
Autor:Herzberger, Sharon D.
Naslov:Consequence of retaliotary aggresion against siblings and peers : urban minority children's expectations
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1783-1785: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11155

1234
Autor:Schwartz, David
Naslov:The emergence of chronic peer victimization in boys' play groups
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1771-1772: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11154

1235
Autor:Dumas, Jean E.
Naslov:Mother-child relationships as sources of support or stress : a comparasion of competent, average, aggresive, and anxious dyads
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1752-1754: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11153

1236
Autor:Lewis, Michael
Naslov:Differences between japanese infants and caucasian american infants in behavioral and cortisol response to inoculation
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1730-1731: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11152

1237
Naslov:Prenatal alcohol exposure and infant information processing ability
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1719-1721: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11151

1238
Autor:Tomasello, Michael
Naslov:Imitative learning of actions on objects by children, chimpanzees, and anculturated chimpanzees
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1705: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11150

1239
Autor:Naigles, Letitia G.
Naslov:First contact in verb aqiisition : defining a role for syntax
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1686-1687: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11149

1240
Autor:Hall, D. Geoffrey
Naslov:How two- and four-year-old children interpret adjectives and count nouns
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1663-1664: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11148

1241
Autor:Kohn, Amy S.
Naslov:Preschoolers reasoning about density : will it float?
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1649-1650: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11147

1242
Naslov:Reflecting on scientific thinking : children's undrestanding of the hypothesis-evidence relation
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1635-1636: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11146

1243
Naslov:Theory-based correlations and their role in children's concepts
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1614-1616: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11145

1244
Autor:Howes, Carollee
Naslov:Children's realtionships with peers : differential association with acpects of the teacher-child relationship
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 272-273: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11144

1245
Autor:Grolnick, Wendy S.
Naslov:Parents' involvement in children's schooling : a multidimensional conceptualtization and motivational model
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 250-252: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11143

1246
Autor:Richards, Maryse H.
Naslov:The relationship of maternal emplaoymnet to early adolescent daily experience with and without parents
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 234-236: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11142

1247
Autor:Knight, George P.
Naslov:Socialization and family correlates of mental health outcomes among hispanic and anglo american children : consideration of cross-ethnic scalar equivalence
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 222-224: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11141

1248
Autor:Feldman, S. Shirley
Naslov:Self-restraint as a mediator of family influences on boys' deloquent behavir : a longitudinal study
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 208-211: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11140

1249
Naslov:Longitudinal assessment of autonomy and relatedness in adolescent-family interactions as predictor of adolesnet ego development and self-esteem
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 192-194: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11139

1250
Naslov:The "little five" : exploring the nomological network of the five-factor model of personality in adolescent boys
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 176-178: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11138

1251
Autor:Marini, Zopito
Naslov:The development of abstract reasoning about the physical and social world
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 157-159: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11137

1252
Naslov:Stability of inhibitation in a Swedish longitudinal sample
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 146: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11136

1253
Naslov:Being alone, playing alone, and acting alone : distinguishing among reticence and passive and active soltitude in young children
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 136-137: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11135

1254
Naslov:The relations of emotionality and regulation to children's anger-relates reactions
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 126-128: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11134

1255
Naslov:Quality of toddler-mother attachmnet in children with down syndrome : limits to interpretation of strange situation behavior
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 106-108: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11133

1256
Autor:Gunnar, Megan R.
Naslov:Event-related potentials in year-olds infants : relations with emotionality ond cortisol
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 92-94: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11132

1257
Autor:Moiser, Christine E.
Naslov:Infants' instrumnetal use of their mothers to achive their goals
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 78-79: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11131

1258
Autor:Quinn, Paul C.
Naslov:The categorization of above and below spatial relations by young infants
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 68-69: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11130

1259
Autor:Hatcher, Peter
Naslov:Ameliorating early reading failure by integrating the teaching of reading and phonological skills : the phonological linkage hypothesis
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 55-57: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11129

1260
Autor:Newcombe, Nora
Naslov:Infantile amnesia : trough a glass darkly
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 39-40: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11128

1261
Autor:Harris, Paul L.
Naslov:Young children's comprehension of pretend episodes : the integration of successive action
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 29-30: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11127

1262
Autor:Marzolf, Donald P.
Naslov:Transfer in young children's understanding of spatial representations
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 14-15: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11126

1263
Naslov:Training and extension of a memory strategy : evidence for utilization deficiencies in the acquisition of an organizational strategy in high- and low-IQ children
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 963-965: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11125

1264
Autor:Hansen, Julie
Naslov:Phonological analysis skills, verbal working memory, and reading ability in second-grade
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 948-950: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11124

1265
Autor:Soja, Nancy N.
Naslov:Young children's concept of color and its relation to the acquisition of color words
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 936-937: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11123

1266
Autor:Eimas, Peter D.
Naslov:Studies on the formation of perceptually based basic-level categories in young infants
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 916-917: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11122

1267
Autor:Rose, Susan A.
Naslov:Relation between physical growth and information processing in infants born in India
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 900-902: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11121

1268
Naslov:A factor analytic study of the infant-toddler an early childhoo version of the HOME inventory administred to white, black, and hispanic american parents of children born preterm
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 887-888: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11120

1269
Autor:Alexander, Gerianne M.
Naslov:Gender lables and play styles
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 878-879: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11119

1270
Naslov:Maternal reports of conscience developmnet and temperamnetin young children
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 866-868: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11118

1271
Naslov:Hard-to-manage preschool boys : symptomatic bahavior aross contexts and time
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 850-851: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11117

1272
Autor:Trachtenberg, Susan
Naslov:Aggresive boys in the classroom : biased attributions or shared perceptions
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 834-835: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11116

1273
Naslov:Response of physically abused and nonabused children to different forms of interadult anger
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 826-828: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11115

1274
Autor:Quittner, Alexandra L.
Naslov:Differential treatment of siblings : interview and diary analyses comparing two family contexts
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 813-814: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11114

1275
Naslov:Genetic and enviromental influences on perceptions of self-worth and competence in adolescence
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 797-799: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11113

1276
Autor:Brody, Gene H.
Naslov:Forecasting sibling relationships in early adolescence from child temperaments and family processes in middle chioldhood
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 783-784: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11112

1277
Naslov:Over-time changes in adjustmnet and competence among adolescents form authoritative, authoritarian, indulgent, and neglectful families
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 769: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11111

1278
Naslov:Psychological maladjustmnet and academic achivement : a cross-cultural study of japanese, chinese, and american high school students
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 752-753: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11110

1279
Autor:Emde, Robert N.
Naslov:Individuality, context, and the search for meaning
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 733-737: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11109

1280
Autor:Parner, Josef
Naslov:Theory of mind is contagious
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1236-1237: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11108

1281
Autor:Mitchell, P.
Naslov:Discrepant utterances resulting form a false belief
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1226-1227: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11107

1282
Autor:Spencer, Ian
Naslov:Children's perception of proportion in graphs
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1212-1213: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11106

1283
Autor:Ebeling, Karen S.
Naslov:Children's use of context in interpreting "big" and "little"
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1191-1192: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11105

1284
Autor:Mervis, Carolyn B.
Naslov:Two-year-olds readily learn multiple lables for the same basic-level category
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1176-1177: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11104

1285
Autor:Smetana, Judith G.
Naslov:Adolescents' and parents' conceptions of parental authorrity and personal authonomy
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1161-1162: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11103

1286
Autor:Kurdek, Lawrence A.
Naslov:Family acceptance and family contropl as predictors of adjustmnet in young adoolescents : linear, curvilinear, or interactive effects?
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1145-1146: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11102

1287
Autor:Barber, Brian K.
Naslov:Associations between parental psychological and behavioral control and youth internalized and externalized behaviors
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1133-1136: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11101

1288
Autor:Chao, Ruth K.
Naslov:Beyond parental control and authoritarian parenting style : understanding chinese parenting trough the cultural notion of training
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1118-1119: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11100

1289
Autor:Ruble, Diane N.
Naslov:Developmental changes in achivemnet evaluation : motivational implications of self-other differnces
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1109-1110: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11099

1290
Autor:Luster, Tom
Naslov:Factors related to the achivement and adjustmnet of young african amnerican children
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1093-1094: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11098

1291
Naslov:Group social context and children's aggresive behavior
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1078-1079: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11097

1292
Autor:Astor, Ron A.
Naslov:Children's moral reasoning about family and peer violence : the role of provocation and retribution
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1066-1067: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11096

1293
Autor:Hines, Melissa
Naslov:Androgen and the developmental of humna sex-typical behavior : rough-and-tumble play and sex of preferred playmantes in children with congenital adrenal hyperplasia (CAH)
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1052-1053: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11095

1294
Autor:Berman, C. M.
Naslov:Response to free-ranging Rhesus monkeys to a natural form of social separation : I. parallels with mother-infant separation in captivity
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1039-1041: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11094

1295
Naslov:Attachment patterns at age six in South Germany : predictability from infancy and implications for preschool behavior
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1025-1027: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11093

1296
Autor:Tronick, E. Z.
Naslov:The Quechua Manta Pouch : a caretaking practice for buffering the Peruvian infant against the multiple stressors of high altitude
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1011-1013: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11092

1297
Naslov:Sleeping out of home in a Kibbutz communal arragement : it makes a difference for infant-mother attachmnet
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1002-1003: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11091

1298
Autor:Cassidy, Jude
Naslov:The insecure/ambivalent pattern of attachment : theory and research
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 987-991: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:11090

1299
Autor:Weinberg, M. Katherine
Naslov:Beyond the face : an empirical study of infant affective configurations of facial, vocal, gastural, and regulatory behaviors
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1513-1515: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10920

1300
Autor:Ramsay, Douglas S.
Naslov:Developmnetal change in infant cortisol and behavior response to inculation
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1501-1502: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10919

1301
Naslov:Infant temperament measured by multiple observations and mother report
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1489-1490: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10918

1302
Autor:van den Boom, Dymphna
Naslov:The influence of temperament and mothering on attachment and exploration : an experimnetal manipulation on sensitive responsiveness among lower-class mothers with irratable infants
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1474-1477: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10917

1303
Autor:Benoit, Diane
Naslov:Stability and transmission of attachmnet across three generations
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1455-1456: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10916

1304
Naslov:Infant day-care, attachmnet, and the "file drawer problem"
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1441-1443: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10915

1305
Autor:Pianta, Robert C.
Naslov:Predicting behavior problems in childrn with epilepsy : child factors, disease factors, family stress, and child-mother interaction
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1427-1428: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10914

1306
Naslov:Caring behavior in children of clinically depressed and well mothers
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1413-1414: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10913

1307
Autor:Andrews, Michael W.
Naslov:The development of affiliative and agonistic social patterns in differential reared monkeys
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1403-1404: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10912

1308
Autor:Dodge, Kenneth A.
Naslov:On hte relationm between social informantion processing and socially competent behavior in early school-aged children
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1396-1397: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10911

1309
Autor:Joshi, Mary Sissons
Naslov:Indianm and english children's undrestanding of the distinction between real and apparent emotion
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1383-1384: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10910

1310
Autor:Lyon, Thomas D.
Naslov:Young children's understanding of "remember" and "forget"
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1370-1371: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10909

1311
Naslov:The developmnet of memory and processing capacity
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1354-1356: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10908

1312
Autor:Treiman, Rebecca
Naslov:What types of linguistic informantion do children use in spelling? : the case of flaps
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1337: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10907

1313
Autor:Hell, Geoffrey D.
Naslov:Semantic constrains on word learning : proper names and adjectives
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1317: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10906

1314
Autor:Blewitt, Pamela
Naslov:Understanding categorial hierarchies : the earliest levels of skill
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1297-1298: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10905

1315
Autor:Rieser, John J.
Naslov:Imagery, action, and young children's spatial orientation : It's not being there thet counts, It's what one has in mind
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1277-1278: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10904

1316
Autor:Bronson, Gordon W.
Naslov:Infants' transition toward adult-liko scanning
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1260-1261: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10903

1317
Autor:DeRosier, Melisa E
Naslov:Children's academic and behavioral adjustment as a function of the chronicity and proximity of peer rejection
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1812-1813: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10902

1318
Autor:Asendorpf, Jens B.
Naslov:Traits and relationship status : stranger versus peer grup inhibition and test intelligence versus peer group competence as early predictors of later self-esstem
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1797-1798: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10901

1319
Naslov:"Birds of a feather.." : bahavioral concordances and perferntial personal attraction in children
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1784-1785: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10900

1320
Autor:Windle, Michael
Naslov:A study of friendship characheristic and problem behaviors among middle adolescents
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1775-1777: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10899

1321
Autor:Sander, Irwin N.
Naslov:Coping, stress, and teh prychological symptoms of children of divorce : a cross-sectional a longitudinal study
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1760-1763: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10898

1322
Autor:Smiley, Patricia A.
Naslov:Individual differnces in achivement goals among young children
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1742-1743: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10897

1323
Autor:Wainryb, Cecelia
Naslov:Dominance, subordination, and concepts of personal entitlements in cultural context
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1720-1722: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10896

1324
Naslov:The effect of realtioship on children's distributive justice reasoning
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1700: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10895

1325
Naslov:The relations of children's emotion regulation to their vicarious emotional response and comforting behaviors
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1692-1693: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10894

1326
Autor:Cooper, Robin Panneton
Naslov:Developmnetal differences in infant attention to the spectral properties of infant-directed speech
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1676-1677: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10893

1327
Autor:Mervis, Carolyn B.
Naslov:Acquisition of the novel name-nameless category (N3C) principle
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1661-1662: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10892

1328
Autor:Thompson, Laura A.
Naslov:Dimensional strategies dominate perceptual classification
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1644-1645: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10891

1329
Autor:Rosengren, Karl S.
Naslov:Seeing is believeing : children's expanations of commonplace, magical, and extraordinary transformantion
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1626: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10890

1330
Autor:Taylor, Majorie
Naslov:Children's understanding of knowledge aquisition : the tendency for children to report that they have always know what they have just learned
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1603-1604: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10889

1331
Autor:Wellman, Henry M.
Naslov:The mind's "I" : children's conception of the mind as a active agent
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1579-1580: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10888

1332
Autor:Schwanenflugel, Paula J.
Naslov:Developing theories of mind : understanding concepts and relations between mental activities
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1563: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10887

1333
Autor:Hauser, Robert M.
Naslov:Measuring socioeconomic status in studies of child developmnet
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1545: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10886

1334
Autor:Entwisle, Doris R.
Naslov:Some practical guidelines for measuring youth's race/ethnicity and socioeconomic staus
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 1540: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10885

1335
Autor:Pine, Julian M.
Naslov:Variation in vocabulary developmnet as a function of birth order
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 280-281: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10884

1336
Autor:Black, Betty
Naslov:Links between comummications patterns in mother-child, father-child, and child-peer interactions and children's social status
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 269-271: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10883

1337
Autor:Kochanska, Grazyna
Naslov:Mother-child mutually positive affect, the quality of child compliance to requests and prohibitions, and materbal control as correlates of early internalization
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 253-254: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10882

1338
Naslov:Parents' socialization of children's injury prevention : description and some intial paramneters
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 235: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10881

1339
Naslov:Effects of different instructional approaches on young children's achivement and motivetion
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 221-223: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10880

1340
Naslov:"I hardly cried when I got my shot!" Influencing children's reports about visit to their pediatrician
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 207-208: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10879

1341
Autor:Chambers, Susan M.
Naslov:Age, prior opinions, and peer interacions in opinion restructuring
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 191-192: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10878

1342
Naslov:Moral reasoning about sexually transmitted diseases
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 175-177: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10877

1343
Autor:Helwig, Charles C.
Naslov:Adolescents' and young adults' conceptions of civil liberties : freedom of speach and religion
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 164-166: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10876

1344
Autor:Dishion, Thomas J.
Naslov:Antisocial boys and their friends in early adolescence : relationship characheristics, quality, and interactional proces
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 149-151: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10875

1345
Autor:Call, Katheleen Thiede
Naslov:Helpfulness and developmnet of competence in adolescence
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 137-138: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10874

1346
Naslov:Congruence between mothers' and fathers' differential tretment of siblings
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 127-128: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10873

1347
Autor:Rueter, Martha A.
Naslov:Interaction style, problem-solving behavior, and family problem-solving effectivebess
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 115: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10872

1348
Autor:Cogner, Rand D.
Naslov:It takes two to replicate : a mediational model for the impact of parents' stress on adolescent adjustment
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 95-97: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10871

1349
Autor:Ward, Mary J.
Naslov:Associations among adult attachmnet representations, maternal sensetivity, and infant-mother attachmnet in a sample of adolescent mothers
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 78-79: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10870

1350
Naslov:Temperamental origins of child and adolescent behavior problems : from age three to age fifteen
Matična publikacija:Child Development / Susan C. Somerville
Napomena:str 66-68: Bibliografija
SignaturaC 413 PE
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka pedagogije
MFN:10869

Upit: UncontrolledTerms_swish=(child development )

login