|
1201 |
|
Autor: | Baldwin, Dare A. |
Naslov: | Infants' ability to draw interferences about nonobvious object properties : evidence from exploratory play |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 726-728: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11209 |
|
1202 |
|
Autor: | Catherwood, Di |
Naslov: | The robustness of infant haptic memory : Testing its capacity to withstand delay and haptic interference |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 709-710: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11206 |
|
1203 |
|
Autor: | Goodwyn, Susan W. |
Naslov: | Symbolic gesture versus word : is there a modality advantage for onset of symbol use? |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 700-701: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11204 |
|
1204 |
|
Autor: | Jusczyk, Peter W. |
Naslov: | Infants' preference for the predominant stress patterns of english words |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 685-687: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11202 |
|
1205 |
|
Autor: | Fernald, Anne |
Naslov: | Approval and disapproval : infant responsivenes to vocal affect in familiar and unfamiliar languages |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 672-674: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11183 |
|
1206 |
|
Autor: | Fernald, Anne |
Naslov: | Common themes and cultural variations in japanese and american mothers' speech to infants |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 654-656: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11182 |
|
1207 |
|
Naslov: | The role of gender-related information and self-endorsement of traits in preadolescents' inferences and judgmnets |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1293-1294: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11181 |
|
1208 |
|
Autor: | Renshaw, Peter D. |
Naslov: | Loneliness in middle childhood : concurrent and longitudinal predictors |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1283-1284: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11180 |
|
1209 |
|
Autor: | Roberts, Ralph J., Jr. |
Naslov: | Develomental differences in giving directions : spatial frames of reference and mental rotation |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1269-1270: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11179 |
|
1210 |
|
Autor: | Backscheider, Andrea G. |
Naslov: | Preschoolers' ability to distinguish living kinds as a function of regrowth |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1256-1257: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11178 |
|
1211 |
|
Autor: | Waxman, Sandra R. |
Naslov: | The development of linkage between count nouns and object categories : evidence from fifteen- to twenty-one-month-old infants |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1239-1241: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11177 |
|
1212 |
|
Autor: | Bauer, Patricia J. |
Naslov: | Increasing steps in recall of events : factors facilitating immediate and long-term memory in 13.5- and 16.5-month-old children |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1222-1223: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11176 |
|
1213 |
|
Autor: | Freeseman, Laura J. |
Naslov: | Individual differences in infant visual attention : four-month-olds' discrimination and generalization of global and local stimulus properties |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1201-1203: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11175 |
|
1214 |
|
Autor: | Turvey, M. T. |
Naslov: | Commentary : developmnet of perception-action systems an general principles of pattern formation |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1188-1190: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11174 |
|
1215 |
|
Autor: | Adolph, Karen E. |
Naslov: | Crawling versus walking infants' perception of affordances for locomotion over sloping surfaces |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1173-1174: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11173 |
|
1216 |
|
Autor: | Clark, Jane E. |
Naslov: | A longitudinal study of intralimb coordination in the firs year of independent walking : a dynamical syatems analysis |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1156-1157: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11172 |
|
1217 |
|
Autor: | Goldfield, Eugene C. |
Naslov: | Infant bouncing : the assembly and tuning of action systems |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1141-1142: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11171 |
|
1218 |
|
Naslov: | Visual guidance in infants' reaching toward suddenly displaced targets |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1126-1127: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11170 |
|
1219 |
|
Naslov: | Is visually guided reaching in early infancy a myth? |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1109-1110: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11169 |
|
1220 |
|
Naslov: | The transition to reaching : mapping intention and intrinsic dynamics |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1096-1098: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11168 |
|
1221 |
|
Autor: | Hofsten, Claes von |
Naslov: | The structuring of neonatal arm movements |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1057: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11167 |
|
1222 |
|
Autor: | Myklebust, Barbara M. |
Naslov: | Developmnet of the strech reflex in the newborn : reciprocal excitation and reflex irradiation |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1044-1045: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11166 |
|
1223 |
|
Autor: | Bushnell, Emily W. |
Naslov: | Oscilation and complexity in early infant behavior |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1033-1035: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11165 |
|
1224 |
|
Autor: | Bushnell, Emily W. |
Naslov: | Motor development and the mind : the potential role of motor abilities as a determinant of aspects of perceptual development |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1018-1021: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11164 |
|
1225 |
|
Autor: | Zernicke, Ronald F. |
Naslov: | Biomechanics and developmental neuromotor control |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1001-1004: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11163 |
|
1226 |
|
Autor: | Sporns, Olaf |
Naslov: | Solving Bernstein's problem : a proposal for the development of coordinated movement by selection |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 978-981: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11162 |
|
1227 |
|
Autor: | Lockman, Jeffrey J. |
Naslov: | Developmental biodynamics : brian, body, behavior connections |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 958-959: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11161 |
|
1228 |
|
Autor: | Arnett, Jeffrey |
Naslov: | Cultural bases of risk behavior : danish adolescents |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1853-1855: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11160 |
|
1229 |
|
Autor: | Hardy, Denise F. |
Naslov: | Examing the relation of parenting to children's coping with everyday stress |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1839-1841: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11159 |
|
1230 |
|
Autor: | Catron, Thomas F. |
Naslov: | Mothers' and children's conceptualtizations of corporal punishment |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1827-1828: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11158 |
|
1231 |
|
Autor: | Chilamkurti, Chinni |
Naslov: | Perceptions and evaluations in child transgressions and disciplinary techniques in high- and low-risk mothers and thier children |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1812-1814: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11157 |
|
1232 |
|
Autor: | Stoneman, Zolinda |
Naslov: | Sibling temperamnets, conflict, warmth, and role asymmetry |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1798-1800: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11156 |
|
1233 |
|
Autor: | Herzberger, Sharon D. |
Naslov: | Consequence of retaliotary aggresion against siblings and peers : urban minority children's expectations |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1783-1785: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11155 |
|
1234 |
|
Autor: | Schwartz, David |
Naslov: | The emergence of chronic peer victimization in boys' play groups |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1771-1772: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11154 |
|
1235 |
|
Autor: | Dumas, Jean E. |
Naslov: | Mother-child relationships as sources of support or stress : a comparasion of competent, average, aggresive, and anxious dyads |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1752-1754: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11153 |
|
1236 |
|
Autor: | Lewis, Michael |
Naslov: | Differences between japanese infants and caucasian american infants in behavioral and cortisol response to inoculation |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1730-1731: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11152 |
|
1237 |
|
Naslov: | Prenatal alcohol exposure and infant information processing ability |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1719-1721: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11151 |
|
1238 |
|
Autor: | Tomasello, Michael |
Naslov: | Imitative learning of actions on objects by children, chimpanzees, and anculturated chimpanzees |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1705: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11150 |
|
1239 |
|
Autor: | Naigles, Letitia G. |
Naslov: | First contact in verb aqiisition : defining a role for syntax |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1686-1687: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11149 |
|
1240 |
|
Autor: | Hall, D. Geoffrey |
Naslov: | How two- and four-year-old children interpret adjectives and count nouns |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1663-1664: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11148 |
|
1241 |
|
Autor: | Kohn, Amy S. |
Naslov: | Preschoolers reasoning about density : will it float? |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1649-1650: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11147 |
|
1242 |
|
Naslov: | Reflecting on scientific thinking : children's undrestanding of the hypothesis-evidence relation |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1635-1636: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11146 |
|
1243 |
|
Naslov: | Theory-based correlations and their role in children's concepts |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1614-1616: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11145 |
|
1244 |
|
Autor: | Howes, Carollee |
Naslov: | Children's realtionships with peers : differential association with acpects of the teacher-child relationship |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 272-273: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11144 |
|
1245 |
|
Autor: | Grolnick, Wendy S. |
Naslov: | Parents' involvement in children's schooling : a multidimensional conceptualtization and motivational model |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 250-252: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11143 |
|
1246 |
|
Autor: | Richards, Maryse H. |
Naslov: | The relationship of maternal emplaoymnet to early adolescent daily experience with and without parents |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 234-236: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11142 |
|
1247 |
|
Autor: | Knight, George P. |
Naslov: | Socialization and family correlates of mental health outcomes among hispanic and anglo american children : consideration of cross-ethnic scalar equivalence |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 222-224: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11141 |
|
1248 |
|
Autor: | Feldman, S. Shirley |
Naslov: | Self-restraint as a mediator of family influences on boys' deloquent behavir : a longitudinal study |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 208-211: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11140 |
|
1249 |
|
Naslov: | Longitudinal assessment of autonomy and relatedness in adolescent-family interactions as predictor of adolesnet ego development and self-esteem |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 192-194: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11139 |
|
1250 |
|
Naslov: | The "little five" : exploring the nomological network of the five-factor model of personality in adolescent boys |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 176-178: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11138 |
|
1251 |
|
Autor: | Marini, Zopito |
Naslov: | The development of abstract reasoning about the physical and social world |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 157-159: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11137 |
|
1252 |
|
Naslov: | Stability of inhibitation in a Swedish longitudinal sample |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 146: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11136 |
|
1253 |
|
Naslov: | Being alone, playing alone, and acting alone : distinguishing among reticence and passive and active soltitude in young children |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 136-137: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11135 |
|
1254 |
|
Naslov: | The relations of emotionality and regulation to children's anger-relates reactions |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 126-128: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11134 |
|
1255 |
|
Naslov: | Quality of toddler-mother attachmnet in children with down syndrome : limits to interpretation of strange situation behavior |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 106-108: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11133 |
|
1256 |
|
Autor: | Gunnar, Megan R. |
Naslov: | Event-related potentials in year-olds infants : relations with emotionality ond cortisol |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 92-94: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11132 |
|
1257 |
|
Autor: | Moiser, Christine E. |
Naslov: | Infants' instrumnetal use of their mothers to achive their goals |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 78-79: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11131 |
|
1258 |
|
Autor: | Quinn, Paul C. |
Naslov: | The categorization of above and below spatial relations by young infants |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 68-69: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11130 |
|
1259 |
|
Autor: | Hatcher, Peter |
Naslov: | Ameliorating early reading failure by integrating the teaching of reading and phonological skills : the phonological linkage hypothesis |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 55-57: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11129 |
|
1260 |
|
Autor: | Newcombe, Nora |
Naslov: | Infantile amnesia : trough a glass darkly |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 39-40: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11128 |
|
1261 |
|
Autor: | Harris, Paul L. |
Naslov: | Young children's comprehension of pretend episodes : the integration of successive action |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 29-30: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11127 |
|
1262 |
|
Autor: | Marzolf, Donald P. |
Naslov: | Transfer in young children's understanding of spatial representations |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 14-15: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11126 |
|
1263 |
|
Naslov: | Training and extension of a memory strategy : evidence for utilization deficiencies in the acquisition of an organizational strategy in high- and low-IQ children |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 963-965: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11125 |
|
1264 |
|
Autor: | Hansen, Julie |
Naslov: | Phonological analysis skills, verbal working memory, and reading ability in second-grade |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 948-950: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11124 |
|
1265 |
|
Autor: | Soja, Nancy N. |
Naslov: | Young children's concept of color and its relation to the acquisition of color words |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 936-937: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11123 |
|
1266 |
|
Autor: | Eimas, Peter D. |
Naslov: | Studies on the formation of perceptually based basic-level categories in young infants |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 916-917: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11122 |
|
1267 |
|
Autor: | Rose, Susan A. |
Naslov: | Relation between physical growth and information processing in infants born in India |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 900-902: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11121 |
|
1268 |
|
Naslov: | A factor analytic study of the infant-toddler an early childhoo version of the HOME inventory administred to white, black, and hispanic american parents of children born preterm |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 887-888: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11120 |
|
1269 |
|
Autor: | Alexander, Gerianne M. |
Naslov: | Gender lables and play styles |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 878-879: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11119 |
|
1270 |
|
Naslov: | Maternal reports of conscience developmnet and temperamnetin young children |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 866-868: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11118 |
|
1271 |
|
Naslov: | Hard-to-manage preschool boys : symptomatic bahavior aross contexts and time |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 850-851: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11117 |
|
1272 |
|
Autor: | Trachtenberg, Susan |
Naslov: | Aggresive boys in the classroom : biased attributions or shared perceptions |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 834-835: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11116 |
|
1273 |
|
Naslov: | Response of physically abused and nonabused children to different forms of interadult anger |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 826-828: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11115 |
|
1274 |
|
Autor: | Quittner, Alexandra L. |
Naslov: | Differential treatment of siblings : interview and diary analyses comparing two family contexts |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 813-814: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11114 |
|
1275 |
|
Naslov: | Genetic and enviromental influences on perceptions of self-worth and competence in adolescence |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 797-799: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11113 |
|
1276 |
|
Autor: | Brody, Gene H. |
Naslov: | Forecasting sibling relationships in early adolescence from child temperaments and family processes in middle chioldhood |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 783-784: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11112 |
|
1277 |
|
Naslov: | Over-time changes in adjustmnet and competence among adolescents form authoritative, authoritarian, indulgent, and neglectful families |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 769: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11111 |
|
1278 |
|
Naslov: | Psychological maladjustmnet and academic achivement : a cross-cultural study of japanese, chinese, and american high school students |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 752-753: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11110 |
|
1279 |
|
Autor: | Emde, Robert N. |
Naslov: | Individuality, context, and the search for meaning |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 733-737: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11109 |
|
1280 |
|
Autor: | Parner, Josef |
Naslov: | Theory of mind is contagious |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1236-1237: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11108 |
|
1281 |
|
Autor: | Mitchell, P. |
Naslov: | Discrepant utterances resulting form a false belief |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1226-1227: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11107 |
|
1282 |
|
Autor: | Spencer, Ian |
Naslov: | Children's perception of proportion in graphs |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1212-1213: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11106 |
|
1283 |
|
Autor: | Ebeling, Karen S. |
Naslov: | Children's use of context in interpreting "big" and "little" |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1191-1192: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11105 |
|
1284 |
|
Autor: | Mervis, Carolyn B. |
Naslov: | Two-year-olds readily learn multiple lables for the same basic-level category |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1176-1177: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11104 |
|
1285 |
|
Autor: | Smetana, Judith G. |
Naslov: | Adolescents' and parents' conceptions of parental authorrity and personal authonomy |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1161-1162: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11103 |
|
1286 |
|
Autor: | Kurdek, Lawrence A. |
Naslov: | Family acceptance and family contropl as predictors of adjustmnet in young adoolescents : linear, curvilinear, or interactive effects? |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1145-1146: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11102 |
|
1287 |
|
Autor: | Barber, Brian K. |
Naslov: | Associations between parental psychological and behavioral control and youth internalized and externalized behaviors |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1133-1136: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11101 |
|
1288 |
|
Autor: | Chao, Ruth K. |
Naslov: | Beyond parental control and authoritarian parenting style : understanding chinese parenting trough the cultural notion of training |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1118-1119: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11100 |
|
1289 |
|
Autor: | Ruble, Diane N. |
Naslov: | Developmental changes in achivemnet evaluation : motivational implications of self-other differnces |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1109-1110: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11099 |
|
1290 |
|
Autor: | Luster, Tom |
Naslov: | Factors related to the achivement and adjustmnet of young african amnerican children |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1093-1094: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11098 |
|
1291 |
|
Naslov: | Group social context and children's aggresive behavior |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1078-1079: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11097 |
|
1292 |
|
Autor: | Astor, Ron A. |
Naslov: | Children's moral reasoning about family and peer violence : the role of provocation and retribution |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1066-1067: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11096 |
|
1293 |
|
Autor: | Hines, Melissa |
Naslov: | Androgen and the developmental of humna sex-typical behavior : rough-and-tumble play and sex of preferred playmantes in children with congenital adrenal hyperplasia (CAH) |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1052-1053: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11095 |
|
1294 |
|
Autor: | Berman, C. M. |
Naslov: | Response to free-ranging Rhesus monkeys to a natural form of social separation : I. parallels with mother-infant separation in captivity |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1039-1041: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11094 |
|
1295 |
|
Naslov: | Attachment patterns at age six in South Germany : predictability from infancy and implications for preschool behavior |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1025-1027: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11093 |
|
1296 |
|
Autor: | Tronick, E. Z. |
Naslov: | The Quechua Manta Pouch : a caretaking practice for buffering the Peruvian infant against the multiple stressors of high altitude |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1011-1013: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11092 |
|
1297 |
|
Naslov: | Sleeping out of home in a Kibbutz communal arragement : it makes a difference for infant-mother attachmnet |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1002-1003: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11091 |
|
1298 |
|
Autor: | Cassidy, Jude |
Naslov: | The insecure/ambivalent pattern of attachment : theory and research |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 987-991: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 11090 |
|
1299 |
|
Autor: | Weinberg, M. Katherine |
Naslov: | Beyond the face : an empirical study of infant affective configurations of facial, vocal, gastural, and regulatory behaviors |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1513-1515: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10920 |
|
1300 |
|
Autor: | Ramsay, Douglas S. |
Naslov: | Developmnetal change in infant cortisol and behavior response to inculation |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1501-1502: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10919 |
|
1301 |
|
Naslov: | Infant temperament measured by multiple observations and mother report |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1489-1490: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10918 |
|
1302 |
|
Autor: | van den Boom, Dymphna |
Naslov: | The influence of temperament and mothering on attachment and exploration : an experimnetal manipulation on sensitive responsiveness among lower-class mothers with irratable infants |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1474-1477: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10917 |
|
1303 |
|
Autor: | Benoit, Diane |
Naslov: | Stability and transmission of attachmnet across three generations |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1455-1456: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10916 |
|
1304 |
|
Naslov: | Infant day-care, attachmnet, and the "file drawer problem" |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1441-1443: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10915 |
|
1305 |
|
Autor: | Pianta, Robert C. |
Naslov: | Predicting behavior problems in childrn with epilepsy : child factors, disease factors, family stress, and child-mother interaction |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1427-1428: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10914 |
|
1306 |
|
Naslov: | Caring behavior in children of clinically depressed and well mothers |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1413-1414: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10913 |
|
1307 |
|
Autor: | Andrews, Michael W. |
Naslov: | The development of affiliative and agonistic social patterns in differential reared monkeys |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1403-1404: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10912 |
|
1308 |
|
Autor: | Dodge, Kenneth A. |
Naslov: | On hte relationm between social informantion processing and socially competent behavior in early school-aged children |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1396-1397: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10911 |
|
1309 |
|
Autor: | Joshi, Mary Sissons |
Naslov: | Indianm and english children's undrestanding of the distinction between real and apparent emotion |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1383-1384: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10910 |
|
1310 |
|
Autor: | Lyon, Thomas D. |
Naslov: | Young children's understanding of "remember" and "forget" |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1370-1371: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10909 |
|
1311 |
|
Naslov: | The developmnet of memory and processing capacity |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1354-1356: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10908 |
|
1312 |
|
Autor: | Treiman, Rebecca |
Naslov: | What types of linguistic informantion do children use in spelling? : the case of flaps |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1337: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10907 |
|
1313 |
|
Autor: | Hell, Geoffrey D. |
Naslov: | Semantic constrains on word learning : proper names and adjectives |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1317: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10906 |
|
1314 |
|
Autor: | Blewitt, Pamela |
Naslov: | Understanding categorial hierarchies : the earliest levels of skill |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1297-1298: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10905 |
|
1315 |
|
Autor: | Rieser, John J. |
Naslov: | Imagery, action, and young children's spatial orientation : It's not being there thet counts, It's what one has in mind |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1277-1278: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10904 |
|
1316 |
|
Autor: | Bronson, Gordon W. |
Naslov: | Infants' transition toward adult-liko scanning |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1260-1261: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10903 |
|
1317 |
|
Autor: | DeRosier, Melisa E |
Naslov: | Children's academic and behavioral adjustment as a function of the chronicity and proximity of peer rejection |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1812-1813: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10902 |
|
1318 |
|
Autor: | Asendorpf, Jens B. |
Naslov: | Traits and relationship status : stranger versus peer grup inhibition and test intelligence versus peer group competence as early predictors of later self-esstem |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1797-1798: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10901 |
|
1319 |
|
Naslov: | "Birds of a feather.." : bahavioral concordances and perferntial personal attraction in children |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1784-1785: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10900 |
|
1320 |
|
Autor: | Windle, Michael |
Naslov: | A study of friendship characheristic and problem behaviors among middle adolescents |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1775-1777: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10899 |
|
1321 |
|
Autor: | Sander, Irwin N. |
Naslov: | Coping, stress, and teh prychological symptoms of children of divorce : a cross-sectional a longitudinal study |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1760-1763: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10898 |
|
1322 |
|
Autor: | Smiley, Patricia A. |
Naslov: | Individual differnces in achivement goals among young children |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1742-1743: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10897 |
|
1323 |
|
Autor: | Wainryb, Cecelia |
Naslov: | Dominance, subordination, and concepts of personal entitlements in cultural context |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1720-1722: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10896 |
|
1324 |
|
Naslov: | The effect of realtioship on children's distributive justice reasoning |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1700: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10895 |
|
1325 |
|
Naslov: | The relations of children's emotion regulation to their vicarious emotional response and comforting behaviors |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1692-1693: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10894 |
|
1326 |
|
Autor: | Cooper, Robin Panneton |
Naslov: | Developmnetal differences in infant attention to the spectral properties of infant-directed speech |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1676-1677: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10893 |
|
1327 |
|
Autor: | Mervis, Carolyn B. |
Naslov: | Acquisition of the novel name-nameless category (N3C) principle |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1661-1662: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10892 |
|
1328 |
|
Autor: | Thompson, Laura A. |
Naslov: | Dimensional strategies dominate perceptual classification |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1644-1645: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10891 |
|
1329 |
|
Autor: | Rosengren, Karl S. |
Naslov: | Seeing is believeing : children's expanations of commonplace, magical, and extraordinary transformantion |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1626: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10890 |
|
1330 |
|
Autor: | Taylor, Majorie |
Naslov: | Children's understanding of knowledge aquisition : the tendency for children to report that they have always know what they have just learned |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1603-1604: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10889 |
|
1331 |
|
Autor: | Wellman, Henry M. |
Naslov: | The mind's "I" : children's conception of the mind as a active agent |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1579-1580: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10888 |
|
1332 |
|
Autor: | Schwanenflugel, Paula J. |
Naslov: | Developing theories of mind : understanding concepts and relations between mental activities |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1563: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10887 |
|
1333 |
|
Autor: | Hauser, Robert M. |
Naslov: | Measuring socioeconomic status in studies of child developmnet |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1545: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10886 |
|
1334 |
|
Autor: | Entwisle, Doris R. |
Naslov: | Some practical guidelines for measuring youth's race/ethnicity and socioeconomic staus |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 1540: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10885 |
|
1335 |
|
Autor: | Pine, Julian M. |
Naslov: | Variation in vocabulary developmnet as a function of birth order |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 280-281: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10884 |
|
1336 |
|
Autor: | Black, Betty |
Naslov: | Links between comummications patterns in mother-child, father-child, and child-peer interactions and children's social status |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 269-271: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10883 |
|
1337 |
|
Autor: | Kochanska, Grazyna |
Naslov: | Mother-child mutually positive affect, the quality of child compliance to requests and prohibitions, and materbal control as correlates of early internalization |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 253-254: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10882 |
|
1338 |
|
Naslov: | Parents' socialization of children's injury prevention : description and some intial paramneters |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 235: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10881 |
|
1339 |
|
Naslov: | Effects of different instructional approaches on young children's achivement and motivetion |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 221-223: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10880 |
|
1340 |
|
Naslov: | "I hardly cried when I got my shot!" Influencing children's reports about visit to their pediatrician |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 207-208: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10879 |
|
1341 |
|
Autor: | Chambers, Susan M. |
Naslov: | Age, prior opinions, and peer interacions in opinion restructuring |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 191-192: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10878 |
|
1342 |
|
Naslov: | Moral reasoning about sexually transmitted diseases |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 175-177: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10877 |
|
1343 |
|
Autor: | Helwig, Charles C. |
Naslov: | Adolescents' and young adults' conceptions of civil liberties : freedom of speach and religion |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 164-166: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10876 |
|
1344 |
|
Autor: | Dishion, Thomas J. |
Naslov: | Antisocial boys and their friends in early adolescence : relationship characheristics, quality, and interactional proces |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 149-151: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10875 |
|
1345 |
|
Autor: | Call, Katheleen Thiede |
Naslov: | Helpfulness and developmnet of competence in adolescence |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 137-138: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10874 |
|
1346 |
|
Naslov: | Congruence between mothers' and fathers' differential tretment of siblings |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 127-128: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10873 |
|
1347 |
|
Autor: | Rueter, Martha A. |
Naslov: | Interaction style, problem-solving behavior, and family problem-solving effectivebess |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 115: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10872 |
|
1348 |
|
Autor: | Cogner, Rand D. |
Naslov: | It takes two to replicate : a mediational model for the impact of parents' stress on adolescent adjustment |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 95-97: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10871 |
|
1349 |
|
Autor: | Ward, Mary J. |
Naslov: | Associations among adult attachmnet representations, maternal sensetivity, and infant-mother attachmnet in a sample of adolescent mothers |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 78-79: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10870 |
|
1350 |
|
Naslov: | Temperamental origins of child and adolescent behavior problems : from age three to age fifteen |
Matična publikacija: | Child Development / Susan C. Somerville |
Napomena: | str 66-68: Bibliografija |
Signatura | C 413 PE |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka pedagogije |
MFN: | 10869 |
|
|
<<
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
.. >>
|
Upit: UncontrolledTerms_swish=(child development ) |